پیشنهاد کار و آموزش کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار

توضیحات و مطالب مفید درباره کارافرینی و ایجاد یک کسب و کار جدید - انواع طرحهای توجیهی کارآفرینی - مشاوره درباره کسب و کار

پیشنهاد کار و آموزش کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار

توضیحات و مطالب مفید درباره کارافرینی و ایجاد یک کسب و کار جدید - انواع طرحهای توجیهی کارآفرینی - مشاوره درباره کسب و کار

آیا در شما خصوصیات یک فرد کارآفرین وجود دارد؟ ادامه

در قسمت قبل ویژگیهای روانشناختی یک کارآفرین رو براتون شمردم٬ و اما الان میخوام از ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان براتون بگم.

 ب) ویژگیهای جمعیت شناختی:

۱) تجربه کاری:
بهره گیری از تجارب کاری قبلی در فعالیتهای اقتصادی خاص همواره همبستگی مثبتی با میزان دسترسی به موفقیت کاری دارد.

۲) نارضایتی از شغل قبلی:
نارضایتی از شغل قبلی نه تنها کارآفرین را وادار میکند که کار خود را ترک کند٬ بلکه این حس را در او ایجاد میکند که کار کردن در هیچ جای دیگری ارضاء کننده نخواهد بود.

۳) شرایط کودکی: نتایجی که از تحقیقات بدست آمده نشان میدهند که تجربیات کودکی تاثیرات به سزایی در زنگی آینده فرد دارد. اعضای خانواده و بخصوص والدین در پرورش حس استقلال طلبی٬ علاقه به موفقیت٬ مسئولیت پذیری و دیگر ویژگیهای کارآفرینی در فرزندان خود بسیار موثرند.

 ۴) سن: به طور کلی٬ برای کارآفرین شدن داشتن سن مشخصی معیار نیست. اما نکته ای که وجود دارد٬ این است که هرچه سن افراد بالاتر میرود از خطرپذیری بیزار میشوند و نمیخواهند بر روی فعالیتهای اقتصادی که ممکن است شکست بخورند٬ خطرپذیری کنند. تحقیقات نشان میدهد که اکثر کارآفرینان ٬ کسب و کار خود را در سنین بین ۲۵ تا ۴۵ سالگی آغاز میکنند و هرچه کارآفرین جوانتر باشد امکان موفقیت او بیشتر است.

۵) سطح تحصیلات: زمینه های تحصیلی کارآفرینان مانند سن آغاز به فعالیتشان متفاوت است. بعضی از آنها ترک تحصیل کنندگان دبیرستانی هستند که یا مجبور شده اند مدرسه را بخاطر کمک مالی به خانواده ترک کنند. با این وجود به طور کلی کارآفرینان٬ تحصیلات دانشگاهی داشته و تعداد زیادی از آنان دارای مدارج بالای علمی هستند.

۶) انگیزش برای آغاز فعالیت اقتصادی: کارآفرینان اغلب به دلیل ضرورت شروع به فعالیت اقتصادی میکنند به طور مثال قرار نگرفتن فرد در جایگاه اجتماعی مورد انتظارش٬ سبب میشود تا وی به سوی فعالیتهای کارآفرینانه برانگیخته شود

و...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد